»

What Is Cooking?


 I love cooking shows. I love to watch the food preparations, the techniques and the skillful chef on the roll. I love cooking shows so much. How much? Well, just say that if I am in a middle of watching a movie, or whatever channel on tv and when it is commercial time, like usual I will flip the channels, if I happened to see a cooking show showing I will stop and my eyes glued to the channel. 😛 Er, yeah I watch Martha Stewart’s show every now and then.

When I say cooking shows, I do not mean those shows where the host(s) go around and visit some restaurants or any eating places introducing good food. I find the emphasize is not of the food but the host(s). Most of the time the show will be busy focusing on the host(s) and their stupid jokes rather than the food preparation, cooking and serving. And the host(s) only have good words about the food they eat. Ceh!

I can cook, that I am proud of. I learned to cook when I was 11 or 12. My parents were working and I am the eldest one. It started with me preparing the food to be cooked by my mom. Cutting and washing the vegetables, onions, ‘butcher-ing’ the meats, cracking eggs and put it at the kitchen until my mom came back. I only cooked the rice for it is the easiest thing to do, wash the rice, measure the water level and put it on the stove. My mom would come back in her afternoon break and cook. But after a while, a smartass me thought why not I cooked the food on my own. The first time I cooked on my own, I got a good scolding from my mom. You know lah, along the line ‘later house on fire how?’ After many times cooking, I became the chef of the house! Muahahaha! Whipping dishes for lunch and dinner is not a problem at all for me. I even cook for my friends when I was in university every time we have ‘makan-makan’ gathering. Thank god for that, I do not have to rely on my future wife to do that for me, since it is so damn hard to find girls that can cook. (Pun intended :P)

Back to cooking shows, I love western cooking shows. Westerners, they put a lot of time and efforts into preparation of food and when it is up for serving, damn the food always look so delicious, pretty, sexy and nice! Compare that to Chinese cooking shows it is a bit boring in my opinion. Always fry this and that and you get a dish. LOL! Or maybe just they way they present the food preparation is slightly different compare to their Western counterparts. And the latest Western cooking shows, they always put in like in a competition format, bit a like reality show so it is fun to watch. You feel the exhilaration, the adrenalin pumping as the contestants rushing to prepare their food. Remember Iron Chef?

How about Malay cooking shows? Er, I hate that one guy, Chef Ismail. Always pimp some products in his shows. It is such a turn off. Then he will be on another show, pimping another products. I understand, he wants to ‘cari makan’ but don’t you think it is a bit unprofessional for him to do that? Everything use ready to cook food packets, crap! And you call that cooking shows. I love Chef Wan’s show. He got style, and he’s good at talking. At least he is not that annoying compare to Chef Ismail. (Oh I definitely will get some bashing from his supporters now… but I doubt any makcik-makcik reading this blog haha!) Yes, I am a fan of Chef Wan. 😀 But many Malay cooking shows really lack in the presentation department.

Malay food is tasty and I love Malay food, but when you watch it on television, the food they prepare just don’t look good to eat haha! Something with the colour of the food? A bit too monotonous. I happened to watch a cooking competition showed on tv during ‘puasa’ time, the competition was held in Plaza Alam Sentral, Shah Alam I think. Man, the dishes the contestants came up with seriously didn’t look tasty at all for me. For a cooking competition, the standard should be higher. Argh!

Here are some cooking shows that I love :

The Naked Chef – Jamie Oliver


ops!! that’s not him. sorry 😛

Who do not know Jamie Oliver, nicknamed ‘The Naked Chef’? Go and shove your head in your arse. The ‘Naked’ refers to to the simplicity of Oliver’s recipes, and has nothing to do with nudity. This is one cool guy and with good heart too. He established the Fifteen charity restaurant where he trained 15 disadvantaged young people to work in the hospitality industry. He also behind the campaign to improve the standard of Britain’s school meals. Nice chap heh?

Hell’s Kitchen – Gordon Ramsay

Hell’s Kitchen is the name of a cooking-based reality show. I like Gordon Ramsay for his no nonsense approach in the kitchen, and he is well know for his profanity, which is quite frequent of the show. Ramsay once heard replying to a rude customer who asked for more pumpkin by saying, “Right. Well, I’ll get you more pumpkin and I’ll ram it right up your fucking arse! Would you like it whole or diced?” LOL! The censor board must be having tough time doing their job to make sure the show is suitable for family to watch.

Iron Chef

Arise Iron Chef!!! LOL! The best part in the show is when they revealed the iron chefs… It is a bit too bombastic and full of drama, and presented like a game show and that is so fun to watch!! And the ingredients they used in the show always very exotic and expensive. Japanese sure do know their stuffs. Yapun Banzai! This is one of my favourite cooking show of all time.

“Its extravagant production values are highlighted with well informed commentary made by two regular commentators and one to two guest commentators (who also serve as judges). The commentary is enlightening and allows the viewer to see what is happening in the kitchen; it also serves as entertainment, as friendly banter is shared among the four commentators.” (wikipedia)

There are many more cooking shows I love to watch such as Celebrity Cooking Showdown, The F-Word, The French Chef, Cooking For Love, Everyday Italian (this one got hot lady chef – Giada De Laurentii to watch, who will miss it? :P) and many more. Last words, for the ladies, ‘the best way to a man’s heart, is through his stomach’ and for gentlemen out there, ‘the way to a girl’s heart is through her boyfriend’s stomach?’ Haha! Well it is a bonus if you can cook, so you know you will not die of hunger and it is always nice to be able to cook for yourself or our loved ones. The satisfactions come from looking at the happy faces and hearing praises for the food you prepared is hard to describe. (Provided you can cook well LOL!)

You probably want to check out these posts as well:

20 Responses to “What Is Cooking?”

  1. cibol wrote on Jan 26, 2008 at 8:41 pm

    A few others that I like are like Rocco’s cooking show – Can’t really recall the name of the show if i’m not mistaken it’s Rocco’s Dolce Vita but mainly on Italian food. I just love Italian food, the preparations, presentations – Maqnifique!

    Also listed would be surreal gourmet. That show is awesome and not forgetting that I do watch Martha Stewart’s show every morning – Well, used to that was before I started working. 😉 Watch AFC or Travel & Living : There’s more than meets the eye.

    Ok, a bit to digress – Not so far though : I watch King of Cocktails also. Nice! Satisfies your clubbing needs

    P/S : Chef Ismail buncit tak sedar diri

    [Reply]

  2. cibol wrote on Jan 26, 2008 at 9:02 pm

    I forgot to mention that “Ho Chak” suck big time. That KNNCB hosts doesn’t really talk about food. They show the already siap food and show how the eat them. MCBKNN!! Sack the host and the director too. Too much of nonsense for a cooking show.

    [Reply]

  3. Patt Irmina wrote on Jan 26, 2008 at 11:05 pm

    i like watching Take Home Chef. because the chef is super-cute. haha..and because his cooking to me are exotic! he can cook lots of types of food, from western to asian to french, etc. The other day watched him cooking chicken tandoori. niceeeee!!!

    –> i love chicken tandoori. yeah, girls love cute chef, we also love sexy, pretty chef 😛 good for the eyes…

    [Reply]

  4. melbie wrote on Jan 26, 2008 at 11:07 pm

    Surreal Gourmet is good, but a bit unhygienic. There was this one time, they got the doggy inside the kitchen! Euw! So does Floyd hehe..

    A good thing I can cook too hehe .. those girls that can’t cook usually comes from the well to do family 🙂 They have maids or sometimes the parents spoilt them too much..

    –> maybe, why bother to cook when you have someone to do it for you right? but, maid is maid.. your future husband sure love it if you cook for him.. not the maid 😛 different things.. he wants to feel the love.. haha!

    [Reply]

  5. cibol wrote on Jan 26, 2008 at 11:24 pm

    there’s this UK show where the chef teaches a retard in cooking to cook like a pro, I can’t really remember the name of the show but I like it too. Cool stuffs. I do cook, i love cooking. It’s an art – TLCs involved

    [Reply]

  6. angeles wrote on Jan 26, 2008 at 11:49 pm

    Wah wah.. I need to find a man like you woh… mana mau cari?? Hahaaa…

    Hey, what about the Domestic Goddess, Nigella Lawson?? What’s your take on HER way of cooking.. sure u forget all the ingredients she uses at the end of the show, kan?? Kakakaka…

    –> cari lah.. Google it. Oh, Nigella Lawson.. sexy thing 😛 Her way of cooking it very desirable.. I mean the food… haha!

    [Reply]

  7. clement wrote on Jan 27, 2008 at 12:40 am

    drool… i’m hungry

    –> why? i didn’t put up any food photos. you hungry after watching that ‘naked’ chef photo? 😀

    [Reply]

  8. elvinado wrote on Jan 27, 2008 at 1:46 am

    I love watching “Chef at Home” by mmm I forgot. He cooking in his own home. I love watching esp while eating because made my food like more delicious. However I don’t know how to cook. I cook whatever on the shelf just put into the kuali.

    –> yeah, after watching those cooking shows, sure feel hungry..

    [Reply]

  9. cibol wrote on Jan 27, 2008 at 8:09 am

    Nigella, what can I say? for those who have the inability to read between lines and also weak reading & listening skills, don’t even bother.

    –> that’s deep bro.. 😀

    [Reply]

  10. ahBONG wrote on Jan 27, 2008 at 11:15 am

    i lurv lurv lurv jamie oliver. although the way he cooks is like, so cincai cincai and so not paying attention, but still, i love his cooking. haha…not that i tried, but if i would be in some day try cooking, i’d follow his ways. LMAO… for the lazy bums. heck i don’t even know how to cook! LOL

    –> er.. cooking shouldn’t be harder than studying medicine yeah bro? 😀

    [Reply]

  11. suituapui wrote on Jan 27, 2008 at 12:39 pm

    Hello, bongkersz! I seem to bump into u everywhere (not literally, thank God! Mana tahan u kena bump by over-110kg STP!!!) so I thought I’d just pop in to have a look. Ummm…interesting! Got songs that I like – luv tat “Apologize” – One Republic (all kinds of names I’ve heard on radio – One Nation lah! One Country lah! Dumb listeners! LOL!!) I love cooking and I love cooking shows! But I never follow recipes! Always improvise, create my own! And I can’t stand Jamie Oliver! So messy! And macam saliva shower when talking!!! Yucks! I dont wanna eat!!! LOL!!! Have a nice Sunday! If welcomed, I’ll drop by again!!!

    –> bump into me everywhere? really? where? LOL! Good ah you, create own recipe, waiting for your post on your recipes then. So you got your 110kg because of your tasty recipes lah right? Haha! Yeah, Jamie Oliver a bit messy sometimes, and he talks in a funny way, but his food looks so good! Thanks for dropping by STP! You are very much welcomed 🙂

    [Reply]

  12. Laura wrote on Jan 27, 2008 at 4:30 pm

    Eh, I miss Iron Chef. I wish I can chop/peel/cut/etc etc fast like the Sous Chef & Chef.

    I love Gordon Ramsay!! He has his own show other than Hell’s Kitchen if I’m not mistaken.

    And I simply simply simply in lurrrrrrrrrve with Nigella Lawson in Nigella Bites! She’s hot too.

    –> Iron Chef is entertaining!! Yes, Gordon Ramsay has his own show – The F-Word. Nigella, well.. who can resist a hot lady that can cook? 😛

    [Reply]

  13. cibol wrote on Jan 27, 2008 at 7:41 pm

    Nigella she’s hawt alright! back to Jamie’s way of talking – He speaks like a retard with all the Shshshshsh like saliva flying over the floor but then, the simplicity of his cooking is what I like! – The way is just so mesmerizing. He made cooking looks easy!

    [Reply]

  14. melbie wrote on Jan 27, 2008 at 9:04 pm

    hehe bongkersz… I said THOSE THAT CANT COOK.. not me ah … I can cook, even if I have a maid (I’m not going to hire a young one if I do!), I’ll still do the cooking for the family 😉 I’m a traditionalist at heart hehe..

    cibol.. that’s why I rarely watch Jamie’s show.. I cannot stand the way he talks! Haha.. pindik lidah la boss!!

    –> i was referring to those that can’t cook lah, not you 🙂 guys guys… give jamie a break. watch his food, not his mouth 😛

    [Reply]

  15. melbie wrote on Feb 19, 2008 at 12:21 am

    cannot la bongkersz … i don’t feel like having the food he prepared … byk tempias.. haha

    –> haha, you never know when you eat outside.

    [Reply]

  16. Layla wrote on May 2, 2008 at 4:05 am

    I love cooking, but my maid does most of the cooking in my house now.

    [Reply]

  17. Austin wrote on May 13, 2008 at 7:19 am

    The best cooking show of all time is best described as a cooking comedy. The show was called “Wan Can Cook”. Good luck finding any clips of this show. Treasures are not meant to be found.

    [Reply]

  18. Austin wrote on May 13, 2008 at 7:19 am

    You should see what my maid does for me.

    [Reply]

  19. bongkersz wrote on May 13, 2008 at 11:23 am

    er.. what your maid does for you man? 😯 😀 😀

    [Reply]

  20. bongkersz wrote on May 13, 2008 at 11:24 am

    I think you meant Yan Can Cook, not Wan Can Cook?? 😛

    [Reply]

Drop a comment :)

Page 1 of 11