»

Soalan bocor kertas karangan Bahasa Melayu Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2009


Soalan bocor kertas karangan Bahasa Melayu Sijil Pelajaran Malaysia 2009.

Bahagian A: Pemahaman

Baca cerpen di bawah dengan teliti dan kemudian jawab soalan berikutnya dengan menggunakan perkataan anda sendiri.

Pada suatu hari ketika Saiful sedang membancuh kopi Ali Cafe di sebuah kondo yang dirahsiakan lokasinya, Perogol datang mendekati Saiful dengan wajah penuh nafsu berahi. Perogol merasa amat gersang kerana sudah sekian lama tidak mengecapi nikmat bercumbu dan nekad untuk meratah tubuh Saiful dengan kesempatan berdua-duaan yang ada ini. Perogol lantas berkata, “Mari Saiful ku sayang, mari sini hahahahaha!” Saiful berasa ketakutan dan menjawab, “Eh jangan… tak mahu.. aku tak rela, tolong-tolong tak mahu!” Perogol tidak mempedulikan rayuan Saiful lalu dengan bengis mengherdik “Aku kata mari-mari! Cepat!! buka seluar!!”

Nafsu Perogol sudah memuncak dan tidak dapat dibendung lagi, lantas dia menghampiri Saiful dan merangkul Saiful dengan begitu ganas sekali. Saiful cuba melawan tapi tidak mampu. Tubuhnya telah lemah longlai tiada tenaga dan tidak berupaya mengatasi tenaga Perogol itu.

Baju Saiful disentap dengan kuat oleh Perogol. Dengan sekali sentap sahaja terlucutlah baju cap Pagoda Saiful dari batang tubuh Saiful. Sekali lagi Salful cuba melawan. Namun apakan daya, kekuatan perogol itu amat luar biasa sekali. Perogol itu memerhati batang tubuh Saiful yang sasa dengan begitu ghairah sekali sambil ketawa.

“Ha! Ha! Ha! Ha! Ha! Wah indah sungguh tubuh mu Saiful…. Mari Saiful ku sayang….Ha! Ha! Ha! Ha!”

Maka dengan rakus si Perogol itu menarik seluar yang membungkus punggung Saiful. Dengan sekali sentap sahaja, bertarabur segala butang yang ada pada seluar Saiful maka terlucutlah seluar dari tubuh Saiful. Apa yang tinggal pada Saiful hanyalah sehelai seluar dalam yang berwarna merah jambu. Melihat seluar dalam Saiful yang berwarna merah jambu itu menambahkan lagi ghairah Perogol.

Saiful hanya mampu terbaring dalam keadaan yang lemah longlai, merelakan dalam paksa tindakan Perogol. Tanpa membuang masa lagi, Perogol merentap seluar dalam Saiful, maka terdedahlah batang tubuh Saiful tanpa seurat benang. Melihat tubuh Saiful yang montok itu, Perogol sudah tidak sabar lagi untuk memulakan dayungan bahtera nikmat bersama Saiful.

Dengan gagah dan penuh ghairah, Perogol menonggengkan tubuh Saiful dan terus meradakkan senjata tumpulnya ke dalam lubang nikmat Saiful yang sedang kelemahan. Maka bermulalah dayungan Perogol dengan penuh rakus beberapa minit sehingga mencapai kemuncak kepuasan. Tubuh mereka basah kuyup dengan peluh nikmat sesudah bahtera dayungan dilabuhkan. Perogol mencapai kotak rokok Malboro yang berada di tepi katil dan menyalakan sebatang rokok di kala Saiful masih terbaring tertonggeng keletihan di sisinya.

(Cerita di atas hanya fantasi dan imaginasi liar penulis semata-mata, tiada kaitan dengan yang hidup ataupun yang telah tiada, jika ada itu semua adalah kebetulan. Percayalah, dunia ini penuh dengan kebetulan.)

Sila jawab semua soalan di bawah berdasarkan cerpen di atas.

Soalan:

1. Pada pendapat anda, berapakah umur Perogol dan berapa umur Saiful?  Berikan alasan yang sesuai kepada jawapan anda. [10 markah]

2. Kopi AliCafe yang diminum oleh Saiful tidak memberikan kekuatan kepada dia seperti yang diiklankan. Kenapa Saiful begitu cepat merasa lemah longlai? Pada pendapat anda apakah yang telah berlaku? kepada Saiful setelah meminum kopi AliCafe? [20 markah]

3. Pada pendapat anda, adakah mungkin Perogol yang ganas itu berusia 61 tahun? Pada umur 61 tahun, apakah yang mungkin menjadi rahsia Perogol untuk mengekalkan nafsu seks yang tinggi dan memiliki daya kekuatan yang gagah?  Sila jawab berdasarkan pengetahuan am anda. [30 markah]

4. Sekiranya Perogol berusia 61 dan Saiful merupakan yang muda belia kenapakah Saiful tidak melawan dengan sungguh-sungguh semasa di dirogol walau pun beliau masih muda , gagah dan bertenaga? Mengapakah Saiful lembik seperti sotong? Adakah Saiful tersalah minum kopi Kacip Fatimah yang disangkakannya kopi Tongkat Ali AliCafe?  Huraikan pendapat anda. [25 markah]

5. Apakah jantina sebenar Saiful ini? Perempuan atau pondan? Atau kedua-duanya? Berikan alasan yang sesuai kepada jawapan anda. [5 markah]

 

Tags: , , , ,

You probably want to check out these posts as well:

346 Responses to “Soalan bocor kertas karangan Bahasa Melayu Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2009”

  1. bongkersz wrote on Nov 18, 2009 at 8:29 am

    @Sakai Yuji, hello sakai yuji 😉

    [Reply]

  2. bongkersz wrote on Nov 18, 2009 at 8:30 am

    @ella, yang ko pergi cari soalan bocor tu, bermoral lah? hahaha!

    [Reply]

  3. boy_saintis wrote on Nov 19, 2009 at 8:05 pm

    tah apa2……..tah lucah.wat owang tegang je.??

    [Reply]

  4. asmh09 wrote on Nov 25, 2009 at 2:51 pm

    cilakae bodoh nk mampos kau nie..
    mane ade bm kuar soaln rgol laki..
    kau ingt calon2 SPM gay ke??
    ni utk pemerikse stim …

    [Reply]

  5. asmh09 wrote on Nov 25, 2009 at 3:04 pm

    aku rse perogol tu ptut umor 120 n saiful umor 90,bru seks ala org tue gitu…
    saiful tu bohsia versi jantan…

    [Reply]

  6. gengster besar wrote on Nov 26, 2009 at 9:26 am

    fuck you….

    [Reply]

    bayi Reply:

    @gengster besar, you suck

    [Reply]

    bayi Reply:

    @gengster besar, ko bBODOH KE APE

    [Reply]

  7. gengster besar wrote on Nov 26, 2009 at 9:27 am

    asdSECTION A
    1. Empirical Formula of CuO or MgO
    2. Periodic table – Group 1, Group 17 and Transition Element
    3. Redox – U tube and Electrochemistry
    4. Heat of Displacement
    5. Soap and Detergent / Food preservatives, Alloy, Glass, Composite Material
    6. Bonding – Ionic and Covalent
    SECTION B
    7. Carbon Compound – alkane, alkene and alcohol
    8. Haber Process and Contact Process
    SECTION C
    9. Rate of Reaction / Salt Analysis and Insoluble Salt
    10. Heat of Combustion
    PAPER 3
    1. Electrochemistry / Oxidation and Reduction – The Reactivity Series of Metal
    2. Experiment – Alloy (hardness)
    SPM BIOLOGY EXAM TIPS [LATEST]
    by admin | November 23, 2009 | In SPM tips 2009 | 10 Comments
    PAPER 2
    SECTION A
    1. Mitosis / meiosis – cancer and tissue culture
    2. Enzyme (factor affecting enzyme activity.)
    3. Dynamic ecosystem
    4. Menstrual cycle and negative feed back
    5. Double fertilization
    SECTION B
    6. Nutrition
    7. Respiration and photosynthesis
    SECTION C
    8. Pollution – air
    – Green house effect
    9. Inheritance / variation

    PAPER 3
    1. The energy value in food samples (peanut)
    2. Capture, mark, released and recapture technique

    [Reply]

  8. gengster besar wrote on Nov 26, 2009 at 9:27 am

    asSECTION A
    1. Micrometer screw gauge / vernier calipers
    2. Latent heat fussion / vaporization / specific heat
    3. Burnoulli
    4. Refraction of light / glass index
    5. Young concept / interference of light / water
    6. CRO and rectification / diode
    7. Logic gate
    8. Half-life / rays / radioactive

    SECTION B
    9. Momentum / Boat or plane modification
    10. Electromagnet / transformer
    11. Gas Law / Gas pressure
    12. Projector / lens
    PAPER 3
    SECTION A
    1. Extension of spring / Hooke law
    2. Object distance on image size / focal length

    SECTION B
    3. Resistant over wire diameter / temperature
    4. Inertia

    [Reply]

  9. gengster besar wrote on Nov 26, 2009 at 9:30 am

    2 smua soalan bocor spm..
    aku dapat..
    bayar 2…
    korang bleh la mek..
    x ksah pun..
    aku dapat pahala..ha33
    soalan tdi 2 hnya untuk plajar physic,kimia.bio shaja..
    spm 2009 tau..
    k r..jgn lpa ckp terima ksh kat aku bila korang dah mek…
    gud luck for your spm..
    hidup skola panglima..
    hahahahah

    [Reply]

  10. aliq wrote on Dec 16, 2009 at 9:27 pm

    KEPALA HOTAK LUU!!!! suke2 er tulis ayt2 yang boleh ‘memberangsangkn’ kaum lelaki..aku memang x nk bce sampai abis…BUAT MALUUU JERR!!!

    [Reply]

  11. momo wrote on Dec 19, 2009 at 4:31 pm

    adoi…knp xde org bgtau aku about soklan bocor ni!!!kalau x mesti aku dapat score soklan bahasa melayu baru2 ni

    [Reply]

  12. oiabm wrote on Dec 19, 2009 at 4:57 pm

    nak tanye ckit ko ni gay ke???macam bangang je…kalau nak pikirkan balik cite tu…macam kisah betul…tah2 ko ni saiful yang kene cabul tu x?kecian kisah silam ko…kalau ye pon jangan la tipu budak2 yang nak amik spm apetah lagi budak spm tahun ni and next…ko x takut ke dosa???bayangkan akhirat nanti sejengkal je matahari atas kpala ko…bertaubat la sebelum terlambat…ape kata pas ni ko tulis karangan yang berfaedah…tah2 masuk dalam spm pas ni…ko jugak dapat pahala…ok fight for islam…

    [Reply]

  13. Anak hantu wrote on Dec 23, 2009 at 12:59 pm

    gila…buat org suspen saja….. cubalah cari soalan bagus2 sikit….

    [Reply]

  14. nadzirah wrote on Jan 6, 2010 at 3:59 pm

    agak-agak lah sket…. xkan spm nk kuar mcm ni…

    [Reply]

    bongkersz Reply:

    @nadzirah, lawak ko paham ke tak? 😉

    [Reply]

  15. nadia wrote on Jan 11, 2010 at 5:06 pm

    ye btul 2 x baik meniru dosa tau..

    [Reply]

  16. nadia farahidayu bt yusoff wrote on Jan 11, 2010 at 5:06 pm

    along awk dpat 5A kn…..

    [Reply]

  17. nadia farahidayu bt yusoff wrote on Jan 11, 2010 at 5:08 pm

    aikkkkkkkkk

    [Reply]

  18. adeh wrote on Jan 30, 2010 at 3:46 am

    @ellyda zsazsatokmu blake??
    tp aku stim baca

    [Reply]

  19. samurai wrote on Jan 30, 2010 at 3:48 am

    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa…………

    [Reply]

  20. gengster panglima wrote on Jan 30, 2010 at 3:53 am

    wak lu….stim gua jwb exam 2..yg korang sume bodoh g cari soalan bocor sape suh..huhu.mane dpt bocor dalam tenet ngok……

    [Reply]

  21. ellyda zsazsa wrote on Feb 2, 2010 at 5:19 pm

    @kimhana, beb kalau tak paham jgn ar masuk campur :)).. statement anda tu langsung tak relevan

    [Reply]

  22. ellyda zsazsa wrote on Feb 2, 2010 at 5:20 pm

    bong abis la rame gila org sik senonoh kat sitok eh :))

    [Reply]

    bongkersz Reply:

    @ellyda zsazsa, post tok pake ku bait idiots… 😛

    [Reply]

  23. elvister wrote on Feb 5, 2010 at 9:59 pm

    zzzz budu soalan tu

    [Reply]

  24. inas wrote on Feb 13, 2010 at 4:59 pm

    lucah betul citer nie

    [Reply]

  25. inas wrote on Feb 13, 2010 at 5:00 pm

    jawapan terakhir tu perempuan

    [Reply]

  26. Irfan N wrote on Feb 25, 2010 at 1:32 am

    Haha bongkersz, kitak nangga lah comment org nang dtg nengok blog kitak tok. Semuanya lucu gilak. Kitak polah essay dah la cam yaa, cerita Anwar dengan Saiful. Haha pande kitak buat cerita pakai umur kedak nyaa, sama jak dengan umur Anwar dgn Saiful. 😀

    [Reply]

  27. syazaty wrote on Feb 27, 2010 at 4:30 pm

    sapa la yg buat soalan ni??
    x de akal ker??

    [Reply]

  28. ape ke hal???? wrote on Mar 1, 2010 at 12:07 am

    aku punyer la ingat soalan bm bocor…rupe2nya ko pegi karang soalan sendiri,badigol betol…tipah tertipu..tapi lucu la gak..aku perasan soalan ni kan ada unsur politik ni…tapi x pelah sekadar wat lawakkan….

    [Reply]

  29. ubay wrote on Mar 3, 2010 at 10:51 am

    dosa…tak baik…akhir zaman..ini ke umat Muhammad saw

    [Reply]

  30. woody wrote on Mar 9, 2010 at 12:24 pm

    wah aku rasa aku boleh jawab saoalan no. 1 saja, yg lain halal lah, a+ dalam tangan dah…

    jawapannya berbunyi,
    perogol -> 2 hari umurnya
    mangsa -> lusa tu nak mampus

    [Reply]

  31. bayi wrote on Apr 3, 2010 at 10:54 am

    @Jeremy, lak gak ko

    [Reply]

  32. bayi wrote on Apr 3, 2010 at 10:55 am

    @mai, betul……….

    [Reply]

  33. lala wrote on Apr 11, 2010 at 4:09 pm

    @clement, hahaha… urg sabh bah…..

    [Reply]

  34. Gibson wrote on Apr 23, 2010 at 1:53 pm

    @jejaka kampung, ahah

    [Reply]

  35. miliko isozaki wrote on Jun 18, 2010 at 12:14 pm

    ada ke patut pergi salin soalan tuu pastu dia tiru pasti orang akan kata dia itu peniru tak baik kita kenalah bagi sama rata kalau tiru macam tuu tak akan pandai sampai bila bila tukarlah sedikit perangai mu itu……….

    [Reply]

  36. miliko isozaki wrote on Jun 18, 2010 at 12:17 pm

    kalau 2009 hingga 2010 dia tiru lagi pasti insyallah dia akan tak akan pandai sampai ke bila bila hehehehe……

    [Reply]

  37. Samsul wrote on Aug 9, 2010 at 11:22 am

    @Nicholas, hehhhhh
    siapa lah yang hhantar soalan karangan yang paling bodoh ini >>>tlh la jgn mcm mcm hantar yaa???
    Ada kala ada juga menyakitkan hati pembaca apatah lagi klu pelajar yamg pintar.Namun,di sini menyatakan bahawa jgn sebarkan yang bukan bukan ya.

    [Reply]

  38. embah mo. wrote on Sep 4, 2010 at 5:20 pm

    mati lrr or spm punya soalan cam ni..memg garentee lulus..lagi2 yg kaki blue

    [Reply]

  39. its me wrote on Nov 21, 2010 at 10:50 pm

    @Nicholas,
    oh my! samsul is true. and hey! me, as a student was get onto a wrong website! and sure ure elder than me, and sure u ever go to school before. im here to find an information about this spm. sudah tentu awak prnah sekolah, dan tahu apa itu BURUK atau BAIK. kalau tak pernah sekolah, mmg patut otak awak rosak camni tapi masalah nya, org yg tak sekolah pun tahu cara dan peraturan menggunakan INTERNET!!

    [Reply]

  40. fatiha teeya wrote on Jan 15, 2012 at 2:06 pm

    @Nicholas, btul 2 x baik…

    [Reply]

  41. cheap ferrari wrote on Nov 25, 2012 at 12:28 am

    Wow, fantastic blog layout! How long have you been blogging
    for? you make blogging look easy. The overall look of your website is wonderful,
    let alone the content!

    [Reply]

  1. 1 Trackback(s)

  2. Feb 3, 2010: uberVU - social comments

Drop a comment :)

Page 1 of 11