Election 2008 : Pictorial Guide On How To Vote »

Mahathir Mengaku Anwar Ibrahim Dizalimi & Tidak Bersalah


This is something you MUST watch.

1999 – Mahathir Bohong, 2004 – Pak Lah Bohong, 2008 – Khairy Bohong 2013 – ______ ??

A longer version (18 minutes) you can watch it here. (Please.. please watch it and listen carefully to what Tun Dr. Mahathir has said.) So, Anwar was victimised and he was not guilty. Tun Dr. Mahathir admitted it himself. It is obvious now, he wants you to deny BN a 2/3 majority this upcoming election :)

Updated 2.33am :

I decided to put up the longer version here for all to watch. Cheers! (deleted the video, because it no longer available)

Updated 2.45am :

Huh!! The complete video no longer to be found on google video! WTF??

Updated 2.50am :

I get another video, under different name :)

You probably want to check out these posts as well:

44 Responses to “Mahathir Mengaku Anwar Ibrahim Dizalimi & Tidak Bersalah”

  1. ghosj wrote on Feb 27, 2008 at 9:59 am

    Hey man, better use keepvid.com or one of those video-save sites to save the video before it’s gone again!!!

    –> yeah man! must have some backups!

    [Reply]

  2. Alice wrote on Feb 27, 2008 at 8:37 pm

    whoa~~ Is this for real??

    Shock-nya…

    –> er, the authencity of the clips yet to be verified :p rotflmao! yes it looks real to me..you can google for other videos and see :)

    [Reply]

  3. melbie wrote on Feb 28, 2008 at 9:55 am

    cannot listen.. am at the office… hehehe cannot switch on the speaker … but i want to know … haii.. next time type out the text la .. more work for you for your beloved readers! bwahahha

    –> 1st video ada subtitle mah, melbie :)

    [Reply]

  4. melbie wrote on Feb 28, 2008 at 6:41 pm

    oh ya kah? hahaha .. didn’t check la .. thought no point in playing the video when I can’t hear the sound LOL.. my bad, my bad! :p

    [Reply]

  5. Man-D wrote on Feb 28, 2008 at 7:55 pm

    melbie…hahaha…belum cuba ody comment…alalalala…

    [Reply]

  6. melbie wrote on Mar 7, 2008 at 11:26 am

    man-d.. biasala if in the office .. hehehe

    [Reply]

  7. Archie wrote on May 12, 2008 at 12:45 pm

    :up: :roll:
    conclusion: all about money and power only LoL…
    We need a leader that really concern about our economic… our living… which is “equality” to all. NOT ONLY FOR their own ppl.. aisyeman..LoL!!!

    [Reply]

  8. scott wrote on Jun 12, 2008 at 5:36 pm

    hidup anwar

    [Reply]

  9. Amat wrote on Jul 4, 2008 at 4:51 pm

    Hey…Betulke Saiful diliwat anwar atau saiful yang minta diliwat palui punya Pemuda Pondan ka? Kalau betul kau buat laporan fitnah kepada Anwar kau akan terima tulahnya tidak berapa lama lagi….

    [Reply]

  10. sandal wrote on Jul 11, 2008 at 12:04 am

    Ini yang DR Mahathir cakap,sendiri buat sendiri cerita.ada berbaur riak kata katanya.sudahlah.its all over, Anwar yang terbaik.

    [Reply]

  11. nofren wrote on Jul 13, 2008 at 2:08 am

    …tkyah kta nk tuduh anwar liwat or tk? biar mahkamah yg tentukn…cuma kta kn percaya manusia ada keinginan luarbisa n tiada manusia yg sempurna…bila keinginan luar tabii dh menjd pekara biasa d zaman skr..sehinga ada negara memperuntukan undang2 utk manusia jenis in…munkin anwar termasuk atau pun tidak dalam golongan ni?hanya tuhan maha megetauhi…tp jika anwar terlibat dlm kes ni n rahsia terbongkar.munkin punca cerita itu dtg dri musuh2 politk yg cemburu..walaupun seblum ni mereka adalah kwn yg rapat msa muda, yg thu tabiat buruk anwar..biasala…dlm politik ni tiada kwm cuma yg perlu ada hanya sokongan..inila dunia politik jatuh menjatuhi adala pekara biasa bg ahli politik..semua kerana wang n kuasa…jd kalau ada kesilapan msa lampau…jgn jd ahli plotik “bahaya”..bg kes ke 2 anwar..rasanya bkn konspirasi lg…sbb bkn mudah nk bwt skrip cerita utuk menjatukn seorg yg mempunyai pegaruh dlm negara n luar negara utk kali ke2 dgn jln crita yg sama dlm msa yg singkat..”fikir2knla” …bg rakyat biasa,kita ada keluarga n tanggunjwp.hidup harus d teruakn, biarla mahkamah yg menentukn……sebagai org islam kta pecaya tuhan akn melindungi org yg d zalimi n d fitnah…insyaallah… :up: :down: :up: ???

    [Reply]

    gotfren Reply:

    @nofren, berapa kali dia ulang ayat biar mahkamah yang tentukan. Kau tau tidak pasal mahkamah? Ikut corrupt sekali institusi tu. kita kena bertindak dan bukan sekadar menunggu balasan tuhan untuk turun kepada mereka. tanggungjawab kita juga bukan hanya terhad kepada keluarga dan sesetengah kewajipan.

    inilah masalah kita. kita beranggapan bahawa kita ada tanggungjawab lain sehinggakan kita mengabaikan tanggungjawab untuk memilih yang lebih baik demi negara dan beranggapan bahawa kerajaan sudah sedia ada sudah cukup bagus untuk mengendalikan negara kita dan kita tak perlu berfikir panjang.

    [Reply]

  12. matpiah wrote on Jul 19, 2008 at 12:56 am

    trskan prjuangan utk mmbela rakyat!!!!HIDUP ANWAR!!3X TAKBIR ALLAHUAKHBAR.ALLAHUAKHBAR.ALLAHUAKHBAR.

    [Reply]

  13. matpiah wrote on Jul 19, 2008 at 1:05 am

    debat gan anwar mlm 2,seolah2 MEMBUKA PEKONG DI DADA..la ni br rakyat tau mcm mana perjalanan ekonomi negara yg bgt byk KETIRISSSAN DAN KEBOCORRRAN yg brleluasa d dlm kerajaan BARISSSAN NASSIONAL skrg……

    [Reply]

  14. Hmm wrote on Jul 22, 2008 at 10:12 am

    You all should watch the whole speech of Dr. M and not just this short clip.. He was telling joke and this clip is only part of his joke.. Come on people, don’t believe just like that.. Try find other clip of his speech which duration is longer and more complete..

    [Reply]

  15. Mael wrote on Jul 22, 2008 at 10:15 am

    betoi tu. try la cari video lain kat youtube tu. ada yg panjang lagi dari yang kita tengok kat atas tu. memang dia perli anwar je dalam video tu.

    [Reply]

  16. bongkersz wrote on Jul 22, 2008 at 10:33 am

    Bro, I watched the whole clip before posting this up. Well, only God knows whether Mahathir did what he did. But one thing, Mahathir as a selfish, big ego person, he would not admit it directly or openly. He is always sarcastic, always talking in ‘tongues’ and it is up to you to decipher what he said. So, when things backfired, he can always rely on his cards – I was being sarcastic.. I was telling a joke. He is a smart old man.

    Of so many joke, why must the joke on Anwar, and why it was done at opposition ceramah? Funny eh? This is a good read for you. It is a bit long. Just read the bold parts.

    Mahathir admitting conspiracy in the 1988 sodomy accusation?

    Kim Quek

    A passage in former premier Mahathir Mohamad’s latest article on the Anwar sodomy controversy seems to have offered an interesting insight into Mahathir’s subconscious thoughts on the subject.

    In an article titled “The Anwar Debate” posted in his own blog on July 17, Mahathir suggested the current sodomy allegation against Anwar Ibrahim must be true, as the present government can’t possibly be so stupid as to use the same tactic twice to undermine Anwar. The interesting parts of his arguments are found in paragraphs 6 & 7, which I quote:

    “Para 6. Yet can it be that the present government is so stupid and unimaginative as to use the same ‘ploy’ especially after it was so happy over the release of Anwar? Surely it could come up with another story which would be more credible if it is deliberately plotting or conspiring against Anwar. The probability is that the story is the same because it is genuine.

    Para 7. Is the present complainant a copycat? Hardly likely. Few would care to make public such a very shameful thing as being sodomised. ………”.

    The word ‘copycat’ implies that someone is reproducing something by simply copying a precedent. So what is that ‘something’ that the supposed plotters are copying? Is it the sodomy accusation per se or the plot to fix Anwar? Surely it must be the latter, for it doesn’t make sense for someone to accuse Anwar of sodomy just for the sake of copying a similar accusation ten years ago. So, by using ‘copycat’ to illustrate his question, isn’t Mahathir inadvertently revealing his inner thoughts that the previous incident was indeed a plot?

    Similar trend of thoughts can also be detected in the use of the words “the same ‘ploy’” to describe the present incident, though the word ‘ploy’ is understood to be a sarcastic expression. For if the previous incident was not a plot, then why use it to illustrate that the present incident isn’t a plot? By doing so, Mahathir is virtually saying that no one is so stupid as to use the same trick twice on the same people. Isn’t this an admission that the sodomy accusation in 1998 was a conspiracy against Anwar?

    Mahathir also implicitly admitted that the 1998 sodomy charge was not quite a smart move when he said “surely it could come up with another story which would be more credible ……”

    Though the 1998/1999 trials of Anwar have been universally recognised as a conspiracy to destroy Anwar politically, it is nevertheless the first time that Mahathir acknowledged this fact in his own words, however unintended such acknowledgment might have been.

    With regards to Mahathir’s main rationale that this government cannot possibly be so stupid, my simple answer is that this is not a government plot but an evil scheme hatched by a few very influential and powerful individuals who feel threatened by Anwar’s imminent rise to political power.

    Is this act stupid as claimed by Mahathir? Certainly not! On the contrary, sodomy charge remains the most powerful and convenient weapon to bring down a public figure in a country like Malaysia where rule of law is weak and where such sexual conduct is legally condemned as a heinous crime. Significantly, the corrupt institutions of state that were instrumental in bringing down Anwar ten years ago remain as corrupted today (if not more).

    Is Anwar guilty of sodomy as claimed by Mahathir? The answer is: Would the police have released Anwar only hours after arresting him with such obscene ballyhoo, if Anwar did not provide a complete alibi for the day he was accused of assaulting the alleged victim?

    [Reply]

  17. bongkersz wrote on Jul 22, 2008 at 10:40 am

    baguslah kalau dia perli anwar, tapi sekarang dah jelas dengan klip video lingam, kes ke atas IGP dan AG sama ada semua ini cuma tuduhan liar atau tidak. :smile:

    [Reply]

  18. nofren wrote on Jul 22, 2008 at 10:21 pm

    saya mula terfikir n menkaji kenyataan2 anwar di dlm akhbar…kenapa anwar terlalu agresif mengatakn dia dianiaya,oleh orng2 tertentu n kerajaan malaysia..atas nama konspirasi????sehingga undang2 malaysia yg termaktub dlm perlembagaan pun di pertikaikan?kenapa sanggup nenghina undang2 negara kita…hanya kerana satu tuduhan yg blum pasti dia di dapati bersalah?sebagai seorg islam yg punya keimanan tinggi,berkebolehan sebagai pemimpin,bijak n punya penyokong yg kuat..anwar sepatutnya lbh tenang n bijak megawal keadaan..bkn membiar keadaan jd huru hara..sebagai seorg yg gentelman n yakin tk bersalah…tk perlu bwt tuduhan2 yg blh menegankan keadaan negara..terus sja bwt laporan polis..biar mahkamah bwt keputusan..di mana kita nk tinggal lg kalau kita tk percaya dgn negara sendiri…saya sayang malaysia n tk nk melihat keamanan bertukar menjadi kacau bilau…anda semua pun tentu sayang negara kita mALAYSIA…

    [Reply]

  19. bongkersz wrote on Jul 23, 2008 at 12:21 pm

    nofren, adakah anwar terlalu agresif mengata dia dianiaya.. ataupun media massa melaporkan terlalu agresif bahawa anwar dianiaya. undang-undang yang bagaimana yang dipertikaikan oleh anwar, cuma jelaskan dan berikan contoh.

    anwar sudah cukup tenang dan bijak mengawal keadaan, malah sempat berdebat di kaca tv disaksikan 4 juta penonton. ada mana pemimpin jika berada dalam situasi anwar sekarang mampu berbuat begitu? cakap senang :)

    biar mahkamah tentukan? buat laporan polis? nampaknya walau dengan adanya kes lingam, kes rogol dalam balai polis, kes rasuah yang berleluasa.. anda masih yakin penuh dengan sistem kehakiman dan penguasakuasaan negara.

    keamananan bertukar kacau bilau, angkara siapa? siapa yang membuat kacau bilau? siapa yang menyebabkan kesesakan lalu lintas? siapa yang membuat kenyataan berbaur ugutan kepada rakyat?

    siapa tidak sayang Malaysia? kerana sayangkan Malaysia lah saya membuat kritikan agar perkara-perkara ini diambil tindakan, agar semua sedar akan apa yang berlaku, agar semua berfikir menggunakan otak. sekiranya anda betul-betul sayangkan Malaysia, anda harus lebih bijak menimbangkan perkara yang betul dan salah dan bukan bercakap kosong tanpa fakta.

    [Reply]

  20. suara rakyat wrote on Jul 23, 2008 at 12:40 pm

    bukan rakyat tak cinta tanah air! tapi jelas rakyat melihat politik tanah air masa kini di penghujung retak dan menterjemahkannya melalui PR12,semuanya dieksploitasi&dimanipulasi. manusia sanggup mengutamakan wang dan kuasa dan bertelagah untuk mempertahankan kedudukan..para pemimpin masa kini tidak boleh dicontohi oleh anak-anak kecil ..saling bertikam lidah,fitnah memfitnah, tuduh menuduh benci membenci, tuturkata yang tiada sivik dalam parlimen..buangkan saja sivik, moral dan agama yang ada di sekolah..daripada jeri payah guru anda membentuk akhlak dan akidah yang akhirnya kosong dibelakangi..jangan salahkan anak-anak kecil atau belia jika tiada semangat patriotik kepada pemimpin dan negara? rakyat dah muak dengan semua ini..rakyat tak buta dan bukan mudah dipermainkan lagi semacam dulu..rakyat dapat melihat dan menilai pemimpin yang bersih..insaflah wahai pemimipin yang tamak haloba..utamakan kestabilan dan keamanan agama bangsa dan negara…!!!!

    [Reply]

  21. no fren wrote on Aug 15, 2008 at 2:10 am

    bongkerz,..nmpaknya awk terlalu tksub dgn org yg bernama ANWAR IBRAHIM.cuba awk cri blk surat khbr yg ada cerita kes terbaru anwar ibrahim…okla…ingt tk bila anwar menyembunyikn diri d kedutaan turki…apa kenyataan yg anwar beri?..perkataan biasa yg kta dgr dri anwar iaitu..konspirasi,adab pakatan yg ingin membunuhnya,nenuduh menteri2 kerajaan n undang2 kita tk adil hanya kerana ada tuduhan n laporan polis ke atasnya kerana meliwat saiful…saya bkn membenci anwar…malah sya adalah penyokong anwar…tp semenjak2 ni sya ter fikir ada ka org yg sya sokong ni seorg yg gentelman n yg tk mudah melatah…sbb apa yg sya lihat anwar skrg..seperti terdesak n teringin mejd PM n tkut cita2nya itu hancur..seperti tiada esok bgnya..knpa anwar memepertahan dakwaan kes liwat nya bkn d mahkamah,tp anwar megunakn media2 n ceramah2nya untuk mempertahan tuduhn tuduhan terhadap dirinya…dalam pada itu anwar juga menuduh individu2 yg membwt konspirasi terhadapnya..knpa perlu menuduh n knpa tk trus membwt laporan polis..kalau ada bukti?biar mahkamah bwt keputusaan?knpa perlu guna org asing beri kenyataan utk dirinya?knpa perlu meminta pertolongan mereka?kalau anwar thu dia d zalimi n tk punya kekutaan utk melwan tuduhn2 terhadapnya…sebagai org islam..kit minta pertolongan allah..berdoa byk2,bwt sembayang hajat…mintk petunjuk n pertolongan dri nya….insyaallah tuhan akn melindunginya jika kebenaran berada d pihaknya..saya sayang malaysia n saya percaya undang2 ngara kita…saya tk kisah siapa yg jd pemimpin kita..asalkn rakyat malaysia…harapan saya keamanan skrg akn kekal selamanya…. :sad:

    [Reply]

  22. bongkersz wrote on Aug 15, 2008 at 9:22 am

    no fren,

    Itu cerita lapuk yang saudara bangkitkan, saya setuju tindakan Anwar ketika laporan polis dibuat oleh Saiful agak keterlaluan – mendapatkan perlindungan di kedutaan Turki dan lantas menyatakan ada cubaan untuk membunuhnya. Tetapi saudara harus ingat, Anwar juga dikenakan tuduhan yang serupa tahun 1998, dan sudah tentu apabila tuduhan yang sama dibuat ke atasnya sekali lagi, beliau ‘melatah’. Letak diri saudara di tempat beliau, apakah saudara boleh dengan tenang menerima tuduhan yang sama, yang menyebabkan saudara meringkuk dalam penjara 10 tahun?

    2. Konspirasi wujud atau tidak. Itu terpulang kepada penilaian saudara. Dari sudut kes liwat yang terbaru ini dikendalikan oleh pihak polis dan kerajaan, saudara buat kesimpulan sendiri. Kita masih tidak melihat laporan polis yang dibuat oleh Saiful. Kita ada dua laporan perubatan yang bercanggah. Kita ada ’saksi’ yang kredibilitinya sebagai mangsa liwat amat dicurigai. Kita ada DPM yang murah hati menawarkan pertolongan, siapa sangka kepada ‘mangsa liwat’ ini dan duduk bersama mendengar masalah ‘mangsa’ beberapa hari sebelum laporan polis dibuat. Kita ada pelbagai perkara yang tidak masuk akal jika diteliti. Mengapa perlu sampel DNA baru? PM berkata DNA 10 tahun dahulu terlalu tua, itu karut. Mengapa sekarang Akta DNA yang baru hendak dicepatkan kelulusannya di Parlimen? Saudara fikir sendiri.

    3. Bantuan kuasa asing. Saudara, siapa yang mengatakan Anwar meminta bantuan kuasa asing? Saudara baca dari media massa? Negara asing yang memberi komen terhadap cara kes ini diadakan, tidak bermaksud mereka hendak membantu Anwar. Isu Tibet, Myammar, Sudan dan isu dunia yang lain, ada negara kita memberikan komen? Dahulu, Tun Mahathir sebagai PM, beliau banyak mengutuk cara mana-mana negara yang dianggapnya tidak betul, apakah itu dianggap campur tangan urusan negara lain? Komen, semua negara boleh menyatakan pendapat, dan itu tidak dianggap mencampuri urusan negara, cuma pemikiran pemimpin negara yang dangkal memutarbelitkan perkara ini sebagai campur tangan kuasa asing.

    4. Mahkamah dan polis. Saudara tidak begitu naif untuk mempercayai sistem kehakiman dan penguatkuasaan negara selepas kes Lingam dan pelbagai kes melibatkan polis yang dibongkar akhir-akhir ini ya? Siapa ketua polis sekarang? Siapa Peguam Negara sekarang? Ada mereka terlibat dengan kes 1998?

    5. Taksub adalah percaya tanpa sebab, tanpa menggunakan akal fikiran. Saya jauh sekali dari taksub.

    [Reply]

  23. bongkersz wrote on Aug 15, 2008 at 9:23 am

    I want to write more, but perhaps this should summarise what I want to say.

    http://www.malaysiakini.com/letters/86384

    [Reply]

  24. cawatbesi wrote on Aug 21, 2008 at 3:46 pm

    al bayyinah ala al mudda’i walyamin ala man ankara…
    bukti dari penuduh…sumpah oleh tertuduh..hadith sahih al bukhari..
    if u can rebut this hadith, u r much better than salman rushdie anti hadith laknatullah alaihi fi dunia wal akhirah

    [Reply]

  25. Johan Iskandar wrote on Aug 26, 2008 at 10:56 pm

    Alhamdulillah………DSAI dah menang di Permatang Pauh. Betul, kita bukan taksub! Kita cuma dahagakan pemimpin yang benar2 menjadi Wakil Kepada Rakyat bukan menggunakan status Wakil Rakyat untuk mengenyangkan perut sendiri. Kita perlukan pemimpin yang benar2 ikhlas mahu memimpin. Kita juga dambakan politik yang matang – KErajaAN – Adanya parti pemerintah – pembangkang – rakyat. Biar kedua2nya kuat di Parlimen dan rakyat mendapat hasil yang baik. Cuma – kalau PR dapat membentuk kerajaan seperti yang diheboh2kan – suka saya mencadangkan supaya mereka buat satu syarat/undang2/peraturan – WAKIL RAKYAT/MENTERI/KETUA MENTERI/MENTERI BESAR boleh pegang post itu paling tidakpun 3 penggal. Kalau terlalu lama, jadi selesa + sayang + tamak + haloba = dia akan jadi seperti UMNO sekarang.

    [Reply]

  26. halelluyah wrote on Sep 24, 2008 at 1:28 pm

    :mrgreen: Kalau DSAI nak jumpa polis… kena layankan?

    [Reply]

  27. zeck wrote on Sep 30, 2008 at 1:01 am

    Memang betul saiful diliwat oleh anwar…sebagai balasannya apa yg dirancang tak pernah jadi malah musibah yg datang pada dirinya..

    [Reply]

  28. zeck wrote on Sep 30, 2008 at 1:04 am

    Takbir 3X….supaya org yg meliwat diturunkan bala…taubat lah sebelum terlambat.

    [Reply]

  29. zeck wrote on Sep 30, 2008 at 1:08 am

    klu PR merintah lagi banyak penyelewengan silap-silap blh bengrap…minta simpang.

    [Reply]

  30. zeck wrote on Sep 30, 2008 at 1:10 am

    betul…tapi ahli PKR tak sedar…mungkin tengah mimpi kot.

    [Reply]

  31. zeck wrote on Sep 30, 2008 at 1:11 am

    dia gelabah pasal bersalah kot…

    [Reply]

  32. zeck wrote on Sep 30, 2008 at 1:15 am

    klu boleh jangan bagi peluang PR memerintah langsung..

    [Reply]

  33. no fren wrote on Sep 30, 2008 at 3:30 am

    zeck,saya setuju dgn anda.
    betul pemimpin PKR n PR jgn d beri peluang memerintah pd msa hadpn.lihat apa dh jd dgn negeri2 yg mereka perintah jd carca marba..tiada isu yg d bangkitkn utk kepentingan rakyat..semuanya isu2 yg memburukn kerajaan n individu2 tertentu..banyk pembohongn dri realiti…terutama PKR,para pemimpinya rata2 berangan2 akn jd yg terbaik,tetapi terblik plak..mereka tiada ciri2 n kualiti sebagai pemimpin.sokongan saya pd PKR hilang 100%.d sbbkn bynk pembohongan n angan2 mat jenin utk menjd Perdana menteri oleh penasiht PKR iaitu DSAI..cakp tk serupa bikin..16 september DSAI nk jd PM…hahahaha TIPAH TERTIPU LG..cukupla wahai pemimpin melayu PKR blkla ke pangkal jln..satukn org melayu n islam yg dh hancus..hanya d sbbkn berlainan fhman politik..sempena bulan n hari yg baik ini kita bermaafan sesama kita n satukn org melayu n umat islam..kita sama2 berdoa supaya negara kita yg tercinta malaysia aman makmur selamt utk semua kaum n agama menikmati kehidupan d bumi bertuah ini..insyaallah.
    “selamat hari raya aidil fitri maaf zahir & batin..

    [Reply]

  34. KIWI3838 wrote on Nov 4, 2008 at 11:43 pm

    ya Allah… hey peepss…

    this video has been edited laaa… if u watch carefully thats wot we call politics of spin! they spin his word out! gosh.. i cannot believed that u guys trust this shit!

    DRM is a good leader and he will neva eva spoke to public like that. if that happen in reality, why not our national news paper put it on their main page! goshhh.. think2!

    Anuar Ibrahim is very good in public speaking and he can influence others thru his words easily…. if u guys check out on youtube “malaysiakini” channel and watch how he gv his speech, u will see how many times he keep repeating the same words over and over again just to make sure that his main idea gets into the supporter mind! uhhhh gosh….

    [Reply]

  35. bongkersz wrote on Nov 5, 2008 at 12:03 pm

    Did you watch the original video, the full video? Besides this video, are you aware of other issues surrounding the matter? Re – sodomy cases, judiciary manipulations, Lingam’s case, Royal Commission ruling?

    I couldn’t believe you think our ‘national newspaper’ will put in on main page. I am not very convinced by your definition of ‘political spin’ either. Oh, I am sure you think TDM is a good leader, for all the mess that he created during his tenure and now he’s happily slugging it out at the sideline.

    [Reply]

  36. Roy, KB wrote on Feb 22, 2009 at 2:07 am

    Beside Anwar Ibrahim crowd puller and super dupa public speaking…what is his quality? If you check his background guys…you know what is his background…he is no good in economy…I manage to talk to ex-MCKK friend. This guy age is about Anwar’s age….he just laugh!!!! Guys you need to read chedet.com (book by Dr Mahathir).

    [Reply]

  37. bongkersz wrote on Feb 22, 2009 at 1:37 pm

    He single handed-ly unites the disfranchised Opposition parties under one banner, and successfully wrestled more than 1/3 seats in the Parliament – never done before.

    Oh yeah, name me other politicians that have the ‘crowd puller and super dupa public speaking’ skills than can be as successful as him in Malaysia? Well, if that’s the only skill he has, I doubt he can survive until now. Give the respect when it’s due.

    What were your friend doing now, again? Bah! Laughing from the sidelines.. being armchair critic is easy.

    Why you think I never read chedet.com? :) Mahathir, just a big hypocrite. The old man has many good ideas, but he crushed our constitution, education and freedom while doing his job. Now, he’s just repenting for his sins, hence his many unhappiness with the current policies. He just cannot accept that people don’t want to do it his way…

    [Reply]

  38. kahlen dwel wrote on Apr 29, 2009 at 6:18 pm

    halooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

    [Reply]

  39. ati89 wrote on May 16, 2009 at 6:26 pm

    TAK RETI SANGAT BAB2 NI..
    TP SANGAT SKE NK TAU THE TRUTH..
    MNA SATU YG BTUL PN XTAU..
    TP ustaz ada ckap,tun dr mahathir yg mnukar biasiswa bumiputera kpd pinjaman until now..
    ipta student tpaksa byar blik pinkaman walopn result dean list every sem..

    [Reply]

  40. Anonymous wrote on May 20, 2009 at 8:00 pm

    :down: :up: :vangry: :XO: :?:

    [Reply]

  41. Anonymous wrote on May 20, 2009 at 8:01 pm

    aku tak faham :mrgreen:

    [Reply]

  42. bongkersz wrote on May 21, 2009 at 10:45 am

    sebab ko bodoh.

    [Reply]

  43. amoy wrote on Jun 28, 2009 at 12:25 pm

    Hei. memang ada apa jantan main ngan jantan.
    Bukan tuduh sapa sapa tapi mende haram tu biasanya ketagih.Tak heranlah kalau berulang2.
    Cuma nak bagitahu kat korang jgn taksub ngan
    ahli politik.Mana ada ahli politik kat malaysia ni yg betul2 nak tlg rakyat.Suma pikir nak mashuuuk aje.Tak kiralah BN ke,DAP ke,PAS ke atau PKR.Mashuuk banyak beb.Sebab tu berebut2 nak menang.Tengoklah suma kroni aje dlm parti masing2.So nama penuh aku Azahguan eng deosingh @ zizah nik abduh Binti Khairy al mukriz.Nama pendek Wan malaysia konon..kah kah kah.Yg. bersungguh2 sgt kenapa ha.Ada yg sampai
    gaduh kat ofis kat ghumah tunjuk perasaanlah macam2lah.Dia org kenyang.Korang jgn risau melayu takkan teraniaya,cina takkan rugi,india
    takkan miskin dan yg. lain tu pun terbela.Masa PRU nanti ha pangkah jelah mana suka.Kalau malas nak usaha memanglah hidup susah.Rezeki ditangan tuhan paham.Lu pikirlah sendiri.Byk sgt ke pertolongan yg dpt dari kerajaan kalau sapa pun perintah.Knp ? melayu tak bunuh melayu ke,Cina tak bunuh cina ke dan india tak bunuh india ke.Sapa pun perintah akan akan jadi serupa jugak.Aku keje macam nak mampos tahu tak.Kena cukai juga.Kat penang pun cukai kat kelantan pun cukai kat selangor pun cukai juga.Tak terkecuali pun.Suma org dapat bantuan juga dapat PTPTN juga.Cina pun dapat tanah juga.
    Lu pikirlah sendiri.Yg bergaduh lu org.Diorang tetap mashuuuuuuuuuuuuuuk.Kah kah kah kah kah.

    [Reply]

Drop a comment :)

Page 1 of 11